تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

تبلیغات


اصول بهداشت روانی در مدرسه

    گروهی از افراد جامعه با مطرح شدن بحث «بهداشت روانی مدرسه» , بلافاصله تجسمی از بیماریهای روانی حاد مثل افسردگی های مزمن, اسكیزوفرنی, عقب ماندگی های ذهنی گوناگون و در ذهن شان متصور می شود در حالی كه هدف از طرح این موضوع, ایجاد شرایط و محیطی سالم برای رشد و پرورش ذهن و روان دانش آموزان و یافتن راه حلی برای آموزش مهارت های اجتماعی مطلوب جهت رویارویی با دشواری ها و چالش های زندگی آینده آنان است

    مشكلات تربیتی كودكان و نوجوانان یكی از مسائل مهم خانواده ها و مدارس است كه می تواند سرچشمه و منشأ بسیاری از استرس ها، تنش ها و درگیری های بین بچه ها و آموزگاران باشد. بسیاری از این مشكلات و اختلالات را، كودكان از محیط خانه و مدرسه كسب می كنند و علت آن نیز الگوهای رفتاری ناسالمی است كه در اطراف خود مشاهده می كنند.اگر قصد ما، داشتن مدارسی با عملكرد تحصیلی بالا و رضایت بخش است، باید به سلامت جسم و روان دانش آموزان به طور همزمان توجه كنیم. بسیاری از مشكلات روانی _ اجتماعی كودكان و نوجوانان، تأثیری مستقیم بر روند یادگیری و تحصیل آنها می گذارد و موجب كاهش و ضعف استعدادها و توانایی های آنان در مدرسه و به دنبال آن بدرفتاری ها و شكست های تحصیلی می شود.


    این مطلب تا کنون بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 11 دي 1348 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : روانی ,مدرسه ,بسیاری ,كودكان ,مشكلات ,دانش آموزان ,روان دانش ,
    اصول بهداشت روانی در مدرسه

تبلیغات


    Ads1

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز دوشنبه 8 خرداد 1396

تبلیغات

ads2

تبلیغات

ads3

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر